Stronq główna

wtorek, 5 maja 2015

TOP 15 filmów, które musisz obejrzeć choć raz w życiu #2

CZEŚĆ!

Wracam z serią "Top 15 filmów". Zdecydowałam, że nie bedę dzielić ich na kategorię: wrzucam mix filmów wszelkiego rodzaju: od komedii po horrory. Wydaję mi się, że to ma większy sens niż robie osobnego postu o każdym gatunku z osobna. 
Tyle słowem wstępu: przejdźmy do filmów (kolejność jest przypadkowa!) 

1. Ostatnia Piosenka (2010)
  
"Siedemnastoletnia Ronnie wraz z młodszym bratem spędza wakacje u ojca w domku na plaży. Wkrótce przy gnieździe morskich żółwi dziewczyna poznaje przystojnego Willa."


Film jest bardzo piękny, wzruszajacy ale także zyciowy i prawdziwy. Pokazuję problemy i jak radzić sobie w cieżkich sytuacjach. Zdecydowanie wart polecenia :) 







 

 2. Szkoła Uczuć (2002)


 "Popularny w szkole Landon zaczyna spotykać się z nieśmiałą córką pastora."

Jak na osobe, która nie lubi ckliwych, romantycznych filmów, tak ten jest całkiem przyjemny. Smutny ale szcześliwy jednocześnie. 











3. Pretty Woman (1990) 


 "Biznesmen Edward płaci Vivian za tydzień spędzony w jej towarzystwie."

Klasyka, klasyka i jeszcze raz klasyka kina. Niby komedia romantyczna, ale mimo to pozostawia po sobie gorzki smak. Nie jest przekoloryzowana: pokazuję sprawy tak, jak się mają. Prawdziwie. I za to ją cenię.










4. Tajemnica Brokeback 
Mountain (2005)

"Historia dwóch mężczyzn, którzy z sentymentem wracają do malowniczego Brokeback, gdzie przed laty połączyła ich wielka miłość."

Są ludzie którzy mówia bardzo źle o tym filmie ze względu na kontrowersyjny temat homoseksualizmu, ale wiecie co.. Przestańmy patrzeć przez pryzmat: gej-lesbijka sa grosi. Film zdecydowanie warto obejrzeć, chociażby dla samego krajobrazu. 









5. Millerowie (2013)

"Okradziony z towaru dealer David musi w ramach zadośćuczynienia przywieźć z Meksyku dużą dostawę narkotyków. Dla niepoznaki organizuje więc wymyśloną rodzinę."

Fajna, przyjemna, lekka i co najważniejsze śmieszna komedia. Nie koniecznie dla całej rodziny bo w wiekszosci jest o narkotykach, ale w sumie z drugiej strony czemu nie? Fajne teksty, przygody. Czego chcieć wiecej? 








6. Udając gliniarzy (2014)
 "Życie dwóch przyjaciół nabiera nieoczekiwanie tempa, gdy postanawiają przyjść na imprezę w przebraniu policjantów."

Kolejna świetna, naprawdę świetna komedia. Pełna akcji, zabawnych dialogów, wydarzeń no po prostu jedna z moich ulubionych w 2014 roku! Oby więcej takich i MUSIECIE TO OBEJRZEĆ!












7. Święci z Bostonu (1999) 
 
"Dwaj bracia podejmują walkę z bostońskimi złoczyńcami. Są przekonani, że sam Bóg powierzył im taką misję."

Czy jest ktoś kto jeszcze nie oglądał tego filmu? Kolejna klasyka kina akcji: świetne teksty i gra aktorska na najwyższym poziomie! Must watch! 










8. Turysta (2010) 


"Amerykański turysta na wakacjach we Włoszech zostaje wplątany przez agentkę Interpolu w niebezpieczną intrygę."

Oprócz tego, że jest pokazana cudowna, piękna na żywo jak i na ekranie Wenecja, to również moi ulubieni aktorzy: Angelina i Johny. Cóż.. to musiał być dobry film. Świetny. Polecam!









9. Wrogowie publiczni (2009)  
"Historia najsłynniejszych amerykańskich gangsterów lat 30. – Johna Dillingera, Baby'ego Face'a Nelsona i Pretty Boya Floyda."

Czysta perfekcja. Świetna końcówka. Mafia ukazana tak jak byc powinna. Johny Depp zasługuje na Oscara!




10. Obecność (2013)

"Słynna para badaczy zjawisk paranormalnych zostaje poproszona o pomoc rodzinie, którą terroryzuje potężny demon."

To jest prawdziwy horror: pełen napięcia i niesamowicie mrocznego klimatu, który zabiera widza wprost do nawiedzonego domu! 
Wielbiciele horrorów, jeśli jeszcze nie oglądaliście to wstydźcie się!










11. Udręczeni (2009)

"Cierpiący na raka Matt wraz z matką przeprowadza się do nowej posiadłości. Wykończony chorobą chłopak zaczyna mieć halucynacje i widzieć duchy."

Kolejny godny polecenia horror, który naprawde polecam oglądac w nocy. Klimatyczny, przerażajacy i momentami obelśny, ale hej, to w końcu horror.











12. Nie zadzieraj z fryzjerem (2008)

"Zohan, izraelski komandos będący postrachem palestyńskich terrorystów postanawia zrealizować swoje wielkie życiowe marzenie i udaje się do Ameryki, by zostać fryzjerem."

Komedia która nawet i za 40 lat będzie mnie smieszyć. Adam Sandler moim bogiem normalnie: Zohan, postać która wyzwala w widzu milion emocji. Cudo. 









13. Dorwać byłą (2010) 

"Łowca nagród dowiaduje się, że kolejnym celem ma być jego była żona - reporterka pracująca nad artykułem na temat morderstwa."

Kolejna komedia na sobotni/niedzielny wieczór przy paczce chipsów lub wafli ryżowych. Śmieszna, intrygująca i warta obejrzenia. Jedna z moich ulubionych, byc może także przez duży szacunek do Jennifer Aniston, która jest świetna aktorką (Gerard Butler tez jest niezły) 









14. Woda dla słoni (2011)


"Po śmierci rodziców Jacob trafia do cyrku prowadzonego przez bezwzględnego Augusta. Wkrótce zakochuje się w jego żonie Marlenie."

Piękny film, pokazujący tajemnicza prace w cyrku: wzloty i upadki głównego bohatera oraz jak niefortunne czasami jest zycie. 
Bardzo mi sie podobał, a próba powiedzenia przez Pattinsona dwóch słów po polsku jest strasznie nieudolna. haha :) 









15. Zimowa Opowieść (2014) 

  "Film opowiada o cudach, przeplatających się losach i odwiecznej walce dobra ze złem w mitycznym Nowym Jorku na przestrzeni stu lat."

Nie miałam wobec niego dużych oczekiwań gdy poszłam do kina, ale wyszłam i wiedziałam, że film ten na długo zostanie ze mną i jeszcze nie raz go obejrzę. Dla mnie opowiada intrygujacą historię miłosną (bleh) ale mimo wszystko jest idealnie wywarzony. Nie za dużo, nie za mało co sprawia, że nie jest słodki. Przede wszystkim bardzo fajnie został wyreżyserowany oraz wykonany: na początku jest skomplikowany ale potem, wszystko nabiera sensu.





Wszelkie opinie sa subiektywne: Czujcie sie wolni by wyrażać swoje w komentarzach!

19 komentarzy:

  1. Oglądamy jak widać te same filmy :D Znów 11 z Twojej listy obejrzałam już wcześniej i popieram - warto było :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do obejrzenia zostały mi filmy nr 4,5,6,7,8,9,10,11 i 15.
    Muszę się postarać nadrobić,bo wydają się interesujące.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam większość z filmów,które pokazałaś.Tych,których jeszcze nie widziałam-muszę to szybko nadrobić :D
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. "Obecność" jest moim faworytem w tym zestawieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Obecność" jest jednym z moich ulubionych horrorów. Naprawdę potrafi przestraszyć i trzymać w napieciu :)

      Usuń
  5. "Szkołę uczuć" kocham, to mój film wszechczasów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam jedynie film "Woda dla słoni" - całkiem, całkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam ''Ostatnią piosenkę'' oraz ''Szkołę uczuć'' i oba filmy bardzo mi się podobały. Natomiast w planach mam zamiar obejrzeć ''Wodę dla słoni''.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moi faworyci to "Nie zadzieraj z fryzjerem" i "Tajemnica Brokeback Mountain" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Nie zadzieraj z fryzjerem" to tak kultowy film, że chyba każdy powinien go obejrzeć. Adam Sandler pokazuję tak naprawdę szczyt swoich komediowych zdolności, haha :)

      Usuń
  9. Widziałam ekranizacje powieści Sparksa - Ostatnią piosenkę i Szkołę uczuć. Bardzo podobały mi się. "Dorwać byłą" też widziałam. Całkiem zabawna komedia ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Turystę (przede wszystkim ze względu na Angelinę Jolie) oraz Zimową opowieść mam w planie :) Obecność, Millerowie oraz Ostatnią piosenkę oglądałam i filmy są świetne ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Turysta jest świetny: od historii po widoki :3

      Usuń
  11. Na "Zimowej opowieści" byłem prawie w kinie, ale ostatecznie tam nie doszedłem. Za to "Wodę dla słoni", "Pretty Woman" no i oczywiście "Obecność" oglądałem, a jakże :D Pozdrawiam serdecznie!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A szkoda, bo "Zimowa opowieść" jest naprawdę bardzo dobrym filmem, przynajmniej mi się bardzo podobała :D

      Usuń
  12. Powiem Ci wiele z tych filmów obejrzałam ale "nie zadzieraj z fryzjerem " przeżyć nie mogłam. Jakoś mi nie pideszlo pideszło ale " szkoła uczuć " klasyka i podstawa obejrzenia :D

    Oczywiście zapraszam do siebie debatstuk.blog.pl woodpecker


    OdpowiedzUsuń
  13. Ej, czuję się dziwnie. Nie czytałam nic z Twojego zestawienia, czytałam jedynie "Ostatnią piosenkę'. Chyba czas to nadrobić, chociaż na filmy raczej brakuje mi czasu. A gdy już go mam to wybieram książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie oglądam komedii, ale Udając Gliniarzy jest naprawdę dobre:D
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń