Stronq główna

poniedziałek, 19 stycznia 2015

Jo Nesbo "Upiory" czyli Harry Hole i świetna historia.

Witajcie! 

Dzisiaj przychodzę do Was z subiektywną opinią, pierwszej książki Jo Nesbo jaka wpadła w moje ręce. 

Książkę kupiłam i przeczytałam jakiś czas temu, a wszystko zaczęło się od przeceny w Księgarni Matras. Była sobie, taka samotna, opis mi się spodobał, słyszałam pozytywne opinie na temat całej serii tych książek wiec postanowiłam zaryzykować. Na początku bałam się, że nie trafi w mój gust, ale po pierwszych stronach już wiedziałam, że Jo Nesbo wskoczy na moją listę top 10 najlepszych autorów kryminałów. 

Pomimo tego, że jest to już któryś z kolei tom (9 chyba) historii o Harry Hole, kompletnie nie odczułam tego. Tak naprawdę dopiero jak przeczytałam ją, dowiedziałam się, że to jest kontynuacja wcześniejszych książek (ups..) 
Klimat jest świetny, zagadka, narkotyki, ulica, ciężkie realia życia ludzi uzależnionych od kokainy, heroiny czy innego świństwa. W dodatku napisana przystępnym i przyjemnym językiem. Cóż wiecej mogę powiedzieć? Jest naprawdę świetna. Oczywiście nie zdradze zakończenia, ale jest odrobinę niespodziewana, choć w prawdzie zaczełam się go pod koniec domyślać. 
Realistyczni bohaterowie, których tak przyjemnie się śledzi i obserwuje a nawet zyje ich życiem, że aż szkoda było mi skończyć "upiory"

Z ciężkim sercem odłożyłam ją dumnie na półkę i czekam teraz, aż kolejne części, tym razem wcześniejsze, wpadną w moje ręce.  

"Upiory" 8/10 
-M





2 komentarze:

  1. Polecam tego autora 'policja' i "pancerne serce' sama czytam jak ty nie po kolei i nie odczuwam tego :-) świetne książki

    OdpowiedzUsuń
  2. czytałam jo nesbo, ale inną książkę. W najbliższym okresie mam zamiar przeczytać inne jego książki.
    świetny blog zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń