Stronq główna

wtorek, 24 lutego 2015

"Dochodzenie: The Killing"- witaj skandynawski kryminale w amerykańskiej oprawce.




Hej wszystkim! 

Fani dobrych, trzymających w napięciu kryminałów, teraz będzie coś idealnego dla Was!


Czasami każdy z nas chce oderwać się od codzienności, wejść w inny świat i chociaż przez chwilę być kimś zupełnie innym: nie ważne czy to super bohaterem w czerwonych gatkach czy detektywem na skalę światową. Każdy z nas czasami lubi pobyć w skórze książkowej/ serialowe/ filmowej postaci. 

Zostawiając już ogólniki i skupiając się na książce, albo racze książkach powstałych na podstawie serialu The Killing (wersja Amerykańska) oraz Forbrydelsen (duński odpowiednik) mogę z czystym sumieniem powiedzieć że są genialne! 

David Hewson odwalił kawał niesamowicie dobrej roboty pisząc tak bardzo ciekawe, trzymajace w napięciu książki. Oczywiście sa także nieprzewidywalne i dosłownie dopiero na ostatnich kartkach dowiadujemy sie, o co właściwie chodziło.

Jako fanka tego rodzaju książek oczekiwałam nietuzinkowej historii przeplatanej z dochodzeniem i zagadkami. Hewson nie zawiódł mnie ani trochę: gdy w mojej głowie ułożył się już scenariusz i powiedziałam sobie "Tak! Na pewno tak będzie jak myślę", autor pod koniec udowodnił mi, że cała moja teoria była błędna a rozwiązanie całkowicie inne. 
Czy to nie cudowne?

Do tej pory wyszły trzy części książek: niestety udało mi się przeczytać dwie pierwsze części, podczas gdy pomału poluje na 3 :3 

Dochodzenie 1 jest moim zdaniem lepsze niż część druga (nie do końca powiązane.. są pewnego rodzaju dygresje a propo pierwszej części aczkolwiek równie dobrze można zacząć czytać samą drugą część bez pierwotnego przeczytania 1)  
Historia jest mocno rozbudowana a postać Sarah Lund od razu wzbudza pewnego rodzaju ciepło i zaczyna nas intrygować.
 Druga również jest bardzo fajna aczkolwiek pierwsza przypadła mi bardziej do gustu.  


NIE ZAPOMINAJMY O SERIALU!

Jestem właśnie w trakcie ściągania "The Killing" by w końcu, po wielu próbach i przemyśleniach obejrzeć, zdaniem wielu ludzi, świetny serialu, niezauważony i będący w cieniu seriali typu "Walking Dead" czy "Breaking Bad". 

Czy sie opłaca? To powiem jak już go skończę, a kiedy to nastąpi to Bóg jeden raczy wiedzieć!  

Reasumując: Książki o dumnym tytule "Dochodzenie" są tymi, które trzymają nas w napięciu i zmuszają żebyśmy czynnie uczestniczyli w śledztwie. Za każdym razem zmuszają nas byśmy my także zadawali sobie pytania typu: "Dlaczego tak się stało?" "Jaki miałby mieć motyw?". David Hewson idealnie odpisał bohaterów, pokazał że oprócz ich pracy mają również swoje rodzinne życie, codzienne problemy i rozterki. To co jest naprawdę świetne to przystępny język, dzięki któremu ponad 600 stron czyta się jak nic. Naprawde świetna książka dla wszystkich: dla tych którzy zaczynaja swoją ksiażkową przygodę z kryminałami polecam to jako dobry początek: po takiej książce to juz tylko z górki by poznawać Skandywaski świat kryminałów. 

Dochodzenie: The Killing 1,2- 9/10  
 -M

5 komentarzy:

  1. Mówisz? Jestem ciekawa co prawda chwilowo nienawidze kryminałów bo sie nimi przejadłam ale może kiedys ;)

    Woodpeckuś :*
    http://debatstuk.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak będziesz głodna to polecam to na początek :3 haha :3

    OdpowiedzUsuń
  3. nie czytałam, ale na pewno przeczytam :D
    zobaczymy czy mi przypadnie do gustu.
    pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam taką nadzieje :3 powinno przypaść. Jak przeczytasz to daj znać co i jak :D

      Usuń
  4. hmm dobry kryminał na wiosnę nie jest zły;) muszę po nią sięgnąć
    pozdrawiam i zapraszam M

    OdpowiedzUsuń