Stronq główna

niedziela, 26 kwietnia 2015

TOP 15 filmów, które musisz obejrzeć choć raz w życiu #1

Cześć wszystkim! 

Natchniona, stwierdziłam, że stworzę parę takich wpisów, w których będę polecać swoje (podkreślam swoje) ulubione filmy, które uważam, że każdy powinien choć raz w życiu obejrzeć. 
Oczywiście każdy ma inny gust i lubi co innego, ale myślę, że wsród dziesiejszych propozycji każdy znajdzie cos dla siebie! 


 1. Leon Zawodowiec (1994)
 


 OPIS: "Płatny morderca ratuje dwunastoletnią dziewczynkę, której rodzina została zabita przez skorumpowanych policjantów."
 

Film został nakręcony w 1994 roku więc jest dość stary, ale to jeden z tych, które moge ogladać i oglądać i nigdy mi się nie znudzi! 












2. Constantine (2005)



OPIS: "Adaptacja komiksu "Hellblazer" opowiadająca historię Johna Constantine'a - egzorcysty, który musi stanąć do walki o dusze wszystkich ludzi, by tym samym ocalić siebie od wiecznego potępienia." 


Kolejny, jeden z moim ulubionych filmów: intrygujący, zabawny i ogólnie świetny. Czego chcieć wiecej? 











3. Wywiad z Wampirem (1994)



OPIS: "Historia wdowca, który by przestać cierpieć, zostaje przemieniony w wampira. Jego charakter nie pozwala mu zabijać ludzi z zimną krwią, ale nie jest na tyle silny, by wybrać samobójstwo."

Kto z nas nie słyszał o tym filmie? Toż to totalna klasyka kina: świetna historia, opowiedziana w ciekawy sposób wraz z grą aktorską na najwyższym poziomie. We mnie film wzbudził wiele sprzecznych emocji oraz zaskoczył w najmniej oczekiwanym momencie. Spełnił wszystko, czego oczekiwałam!








4. Pamiętnik (2004)



OPIS: "Stary mężczyzna czyta chorej na Alzheimera kobiecie pamiętnik opisujący historię miłości dziewczyny z zamożnego domu i ubogiego pracownika tartaku."


Jak ja nie lubie ckliwych, romantycznych filmów, tak ten wyjątkowo jest moim faworytem: z pozoru zwyczajna historia a jednak wyjątkowa. Żeby się przekonać musiecie koniecznie obejrzeć :) 











5. Drive (2011)



OPIS: "Bezimienny kierowca postanawia pomóc mężowi swojej sąsiadki w anulowaniu długu u groźnych bandytów."


Bardzo intrygujacy, z niepowtarzalnym, tajemnicznym klimatem, film, który jest spokojny lecz mimo to przepełniony akcją ukryta pomiędzy wierszami. Od razu po obejrzeniu nie byłam do niego przekonana, aczkolwiek teraz, doceniłam go i polecam!










6. Zielona Mila (1999)



OPIS: "Emerytowany strażnik więzienny opowiada przyjaciółce o niezwykłym mężczyźnie, którego skazano na śmierć za zabójstwo dwóch 9-letnich dziewczynek."


O tym filmie chyba nie trzeba wiele mówić: piękna i tragiczna historia. Jego sie nie opisuje: jego się ogląda. Jesli jeszcze tego nie zrobiliście, to w tej chwili musicie to zrobić!










 7. Podziemny krąg (1999)



OPIS:  "Dwóch mężczyzn znudzonych rutyną zakłada klub, w którym co tydzień odbywają się walki na gołe pięści."


Ahh, ten film sprawia, że widz zadaję sobie wiecej pytań niż powinien. Pamietaj jak siedziałam i zastanawiałam się o co chodzi? Jak? Dlaczego? Kiedy? Mocno psychologiczny i mocno porąbany, ale hej, życie jest zbyt krótkie by być normalnym!










8. Duma i Uprzedzenie (2005)



OPIS: "Życie pięciu sióstr w georgiańskiej Anglii odmienia się, gdy do sąsiedztwa sprowadza się dwóch kawalerów."

Jedna z moich ulubionych historii miłosnych wszechczasów. Dlaczego? Wydaję mi się, że to przez odpowiednia dawkę wszystkiego: idealnie wyważone proporcję i ponadczasowy temat sprawiają, że powieść Jane Austen zawsze będzie uniwersalna. Nie ważne dla jakiego pokolenia: to klasyka.










9. Witaj w klubie (2013)
 


OPIS: "Rok 1985, Dallas. Elektryk oraz kanciarz, Ron Woodroof, pracuje nad systemem pomocy w zdobywaniu leków osobom chorym na AIDS. "


Film, który od pierwszych minut stał się moim ulubiony: historia człowieka, który nigdy, nigdy, prze nigdy nie poddał się w swojej walce i zachęcał innych by walczyli razem z nim. Bardzo budujący i smutny jednocześnie film pokazujący osoby cierpiące na AIDS.










10.  Kod Da Vinci (2006)



OPIS:  "Ekranizacja powieści Dana Browna. Tajemnicze morderstwo w Luwrze staje się kluczem do rozwiązania jednej z największych zagadek strzeżonych przez tajemnicze stowarzyszenie."


Świetny, tajemniczy, intrygujący i barwny film dla wszystkich widzów! Polecam!












11.  Dawca Pamięci (2014)



OPIS: "W świecie bez wad oraz uczuć nastoletni Jonas zostaje wybrany i szkolony przez poplecznika, by stać się odbiorcą wspomnień ukrywanych przed społeczeństwem. Informacje o przeszłości sprawiają, że chłopak zaczyna inaczej patrzeć na otaczającą go rzeczywistość."


Świetny film pokazujący co może kiedys stać się z naszym pięknym światem. Dystopijna rzeczywistość, w której wszystko jest czarno białe nie brzmi fajnie, nie? 












 12. Forrest Gump (1994)


OPIS: "Historia życia Forresta, chłopca o niskim ilorazie inteligencji z niedowładem kończyn, który staje się miliarderem i bohaterem wojny w Wietnamie."


-RUN FORREST! RUN!!! .- kto nie zna tej kwestii? Film ma zwolenników jak i przeciwników. Ja natomiast twierdzę, że jest jednym z filmów, które pokazują, że nie da zaplanować sie życia. Życie po prostu biegnie dalej i wszystko w nim jest dla nas zagadką. 











13. Wielki Gatsby (2013)




OPIS: "Nowy Jork, rok 1922. Milioner Jay Gatsby spotyka po pięciu latach swoją wielką miłość, Daisy, z którą wcześniej rozdzieliły go koleje losu."


Film, który przenosi nas na chwilę do wczesnych lat 20'. Stroję, muzyka, niepowtarzalny klimat i te przyjęcia! No czego wiecej chcieć? Spotkałam się z opiniami bardzo krytycznymi, aczkolwiek nie zgadzam się z nimi ani odrobinę. Bardzo fajna historia, gra aktorska na najwyższym poziomie, miło się ogląda i na długo zapada w pamięci. 









14. American Psycho (2000)

  

OPIS: "Adaptacja powieści Breta Eastona Ellisa. Patrick Bateman to typowy amerykański yuppie, który zaczyna mordować ludzi, chcąc oderwać się od rutyny."


Psychopatyczny, okrutny, krwawy i wyrażajacy wszystko to, co czasami czujemy lecz nie mamy odwagi pomyśleć o czyms aż tak strasznym. Patric ma odwagę. Ma dość. Bierze w sprawy w swoje ręce i dosłownie bawi się tym. 
Zdaję sobie sprawę, że nie jest to film dla wszystkich, ale odważniejsi z Was powinni definitywnie sie z nim zapoznać!










15. Dziewiąte Wrota (1999)



OPIS:  "Nowojorski bibliofil dostaje zlecenie odnalezienia ściśle strzeżonych egzemplarzy satanicznej księgi pt. "Dziewięć wrót Królestwa Cieni"."


Mroczny, klimatyczny, zaskakujacy i sztańsko dobry. Dlaczego? Musicie przekonać się sami!












Dzisiejsze TOP 15 Filmów jest przede wszystkim klasykami kina, które warto obejrzeć, chociażby dla samej gry aktorskiej czy po to by się przekonać, czy rzeczywiście sa tak dobre jak mówią.

Dajcie znać w komentarza co myślicie o takiej serii TOP Filmów i jakie chcielibyście zobaczyć nastepnie? Może segregowane gatunkami? Np: horrory, komedie romantyczne, dramaty? Piszcie a na pewno w niedługim czasie sie pojawią! 

Wszelkie komentarze zawsze sa mile widziane na dole!  

A jakie z wyżej wymienionych filmów najbardziej spodobały się Wam? Piszcie!



 

20 komentarzy:

  1. Większość filmów oglądałam i mi się podobały,ale chyba je sobie odświeżę :D
    http://karmeloweczytadla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Przez "Dumę i uprzedzenie" próbowałem przebrnąć, ale wymiękłem po około 40 minutach. Chyba propozycja nie dla mnie. Za to "Kod da Vinci" uwielbiam, zresztą jak wszystko Dana Browna za intrygi, za zwroty akcji, za pełnych życia bohaterów, za ciekawostki, za piękne zabytkowe miasta no i za to, że katolikom pod górkę robi (jestem czasami złym człowiekiem). Za "Wielki Gatsby" się zabieram, "Zieloną milę" widziałem. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak jam mówiłam, każdy ma inny gust. Ale.co do twórczości Browna masz racje; czy to jego książki czy ekranizacje zawsze są nirsamowite :)

      Usuń
  3. 12/15 prezentowanych przez Ciebie pozycji sama również oceniam jako klasyk "you must know it". Co do pytania, z mojej strony chętnie poznałabym jakieś dobre horrory, które mogłabyś polecić :D Duchy, krwawe jatki, whatever - byle z wdziękiem i klimatem :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej. To postaram się zrobi niedługo coś.o horrorach :3

      Usuń
  4. Bardzo ciekawe zestawienie. Uwielbiam "Dumę i uprzedzenie" oraz "Witaj w klubie". Chętnie dodałabym tutaj film "Nietykalni" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również polecam Nietykalnych :)

      Usuń
    2. Myślałam długo czy go tutaj nie wrzucić (tak samo jako kolejnych 10 filmów) ale doszłam do wniosku, że zrobię to przy następnych TOP 15 filmach :D

      Usuń
  5. Większość z nich widziałam i rzeczywiście są godne polecenia. Jednak nie przekonuje mnie "Constantine". Film w porównaniu do komiksu jest nudny, z adaptacją to tak na prawdę nie ma za wiele wspólnego. Dużo bardziej podobał mi się serial ;)

    subiektywnie-o-kulturze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to fakt, ale film, nie biorąc juz pod uwagę komiksu i serialu, jest moim zdaniem bardzo dobry :D

      Usuń
  6. Aż wstyd, ale tylko 3 filmy oglądałam: Pamiętnik, Forrest Gump i Wielki Gatsby. A z tej trójki chyba najbardziej za serce chwycił mnie "Pamiętnik". Ah, to miękkie kobiece serce :)
    Duma i uprzedzenie czytałam książkę i do obejrzenia filmu się przymierzam. Natomiast Zieloną milę też bardzo chce zobaczyć, ale najpierw muszę przeczytać książkę, do czego nigdy nie mogę się zebrać.. :)

    Zapraszam do siebie, nowa recenzja - Papierowe miasta Greena :)
    http://apteka-literacka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz nadrobić :D Warto. Może nie kazdy Ci się spodoba, ale którys napewno skradnie Twoje serce :D

      Usuń
  7. Zabij mnie, ale ja nie oglądałam żadnego ^^ Tzn oczywiście widziałam urywki Gumpa, ale nic poza tym. Po prostu ja ogólnie nie jestem zwolenniczką filmów ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pff.. gdyby zabijała ludzi za takie rzeczy to 3/4 populacji by wymarło xd haha, spokojnie, każdy robi/czyta/ogląda to, na co ma ochotę :)

      Usuń
  8. Wyjdę zapewne na kompletną ignorantkę (mimo że oglądam około 15 filmów miesięcznie!), ale części naprawdę nie widziałam (Wywiad z wampirem, eh...). Czuję się wezwana do tablicy, zatem biorę sobie do serca Twoje propozycje i mianuję maj miesiącem nadrabiania żenujących braków;)
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja do niedawna miała tak samo: nie ogladała wielu klasyków, aż w końcu stwierdziłam, że czas nadrobić "dawne kino" i maksymalnie polecam wszystkie filmy o których wspomniałam. Sa naprawde warte uwagi. Jedne z najlepszych forever!

      Usuń
  9. Kilku z tych filmów nie widziałam, ale większość tak. Zapisałam sobie kilka tytułów i mam zamiar obejrzeć :) Wstyd mi, ale nie oglądałam Dumy i uprzedzenia tylko ze względy na to, że jestem zniechęcona czasem akcji i nawet nie wiedziałam, że gra tam Kiera, którą bardzo lubię. Czas to nadrobić, bo może to być bardo wartościowy film :)

    http://ksiazkoweimperium-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem :D Ale nie przejmuj sie, ja też czasami nie ogladam filmów bo coś mnie zniechęca.. Czy to czas, czy bohater, aktor.. Tacy już jesteśmy, ale polecam obejrzeć :D

      Usuń
  10. Wielkiego Gatsbyego uwielbiam ah ten Leo :) ,,Witaj w klubie" trochę zawiodło moje oczekiwania.

    A powiedzmy moja 15 hhmm, ale kolejność jest dowolna :)
    1. Uwierz w ducha
    2. Bodyguard
    3. Dirty Dancing
    4. Pulp Fiction
    5. Mandarynki
    6. Nie jesteś sobą
    7. Adwokat diabła
    8. Telefon
    9. Oszukana
    10. Labirynt fauna
    11. Whiplash
    12. Bogowie
    13. Sztuczki
    14. Sala samobójców
    15. Carte Blanche

    OdpowiedzUsuń
  11. Sporo widziałam z tej listy :) Moja ulubiona będzie chyba wspominana ekranizacja "Dumy i uprzedzenia", którą widziałam więcej niż raz :) "Dawce pamięci" najpierw czytałam (oj, już lata temu), a choć ekranizacja była ciekawa - to jeszcze dość nowy film i dlatego nie jestem pewna, czy należy on już do "klasykami kina".

    OdpowiedzUsuń