Stronq główna

wtorek, 19 maja 2015

Książkowe Nawyki TAG

Dobry wieczór :P 

Już dawno nie było żadnego TAGU a to całkiem fajna zabawa odpowiadać na te wszystkie pytania, dlatego podpatrzyłam TAG na blogu http://kacik-czytelnika.blogspot.com i pomyślałam, a co tam, też go zrobię :)
 
Jeśli chodzi o nominację cóż, wszyscy czujcie sie nominowani :) 


1.Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?


Absolutnie nie. Zazwyczaj czytam na pościelonym łóżku, ale czasami zdarza się tez na fotelu czy nawet na podłodzę z poduszką pod głową. Nie ważne gdzie, ważne jaką książkę!

2.Czy w trakcie czytania używasz zakładki, czy przypadkowych świstków papieru?

Zazwyczaj zakładek, które czasami sa dodawane do nowych książek np: w Empiku lub Matrasie. Nie mam jednej ulubionej zakładki: tylko takie dodawane i zawsze jakaś się znajdzie. 

3.Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału lub okrągłej liczby stron?

Kiedyś musiałam dokończyć rozdział. Teraz, różnie to bywa. Zazwyczaj staram się skończyć rozdział, jeśli jednakże jest do końca 20 stron a ja prawie już nie widze na oczy, cóż, zamykam tam gdzie jestem i odkładam na bok. Zazwyczaj pamiętam na czym skończyłam także to nie stanowi żadnego problemu :)

4.Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania książki? 

Raczej nie. Czasami napije się wody/herbaty/kawy, ale z reguły gdy czytam to skupiam całą swoją uwagę na książce. 

5.Czy jesteś wielozadaniowa? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie słuchania?

To zależy, ale tak, potrafię czytać książkę słuchajac muzyki. Często np: ucze się czegoś słuchając swojej ulubionej muzyki albo akustycznych wersji instrumentalnych tylko żeby słyszeć jakis cichy dzwięk. Co do filmów, nie. Jak ogladam film to ogladam i koniec. Nie lubię też jak niektórzy malowac paznokci czy grać na telefonie. Jak ogladam to staram sie skupiać całą uwagę na filmie a nie podzielić ją na dwie albo trzy części. 

6.Czy czytasz jedną książkę, czy kilka na raz?

I znów, zależy kiedy. Zazwyczaj czytam jedną, ale zdarza się, że czytam dwie, nawet trzy. Zazwyczaj dlatego, że jedną zaczynam papierową i jedną (dwie) elektroniczne. 

7.Czy czytasz w domu, czy gdziekolwiek? 

Bardzo często w komunikacji miejskiej, parku gdy ide na dłuższy spacer z psem, zazwyczaj w lato, czasami na plaży, na balkonie. Nie mam tak, że czytam tylko w domu. Mogę czytać wszędzie :D 

8.Czytasz na głos czy w myślach? 

Na głos tylko na lekcjach polskiego jak pani poprosi. Zazwyczaj w myślach. 

9.Czy czytasz naprzód poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książek?  

Czasami zdarza się, że spojrze na ostatnia kartkę i czyta tylko ostatnie zdanie. Ale dość rzadko to robię, ponieważ uważam, że dobra książka to taka, po której skończeniu czujemy niedosyt. A co do fragmentów, tak, zdarza mi się pominąc. Zazwyczaj sa to niezbyt ważne fragmenty: jakies opisy przyrody, drzew, trawy, oceanu. Chociaż też dość rzadko. 

To już tyle. Jestem ciekawa waszych odpowiedzi. Wszystkich zachęcam do odpowiadania w komentarzach na pytania a jeśli chcecie, do zrobieniu posta na swoim blogu i wklejenia w komentarzu linka. 

Pozdrawiam! :) 

3 komentarze:

  1. Świetny tag ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie chcę mi się robić posta, to odpowiem Ci tutaj ^^
    1. Byleby wygodnie i komfortowo.
    2. Przypadkowych świstków papieru lub jeśli mam pod ręką, zakładek. Ale raczej korzystam z czytnika, gdzie zakładek nie potrzebuję.
    3. Raczej dochodzę do końca rozdziału, bo potem nigdy nie wiem, gdzie byłem.
    4. Absolutnie nie.
    5. uwielbiam słuchać muzyki czytając i to jednej piosenki w kółko, bo potem słuchając tej piosenki przypomina mi się książka. Zakodowałem już w ten sposób w piosenkach kilka książek XD
    6. Raczej jedną.
    7. Wolę mieć spokój, kiedy czytam. Ciężko byłoby mi się skupić na przykład w pociągu.
    8. W myślach :D
    9. Czasem czytam zakończenie, szczególnie jak jest jakiś straszny moment i chcę sprawdzić, czy bohater przeżyje. A odnośnie pomijania fragmentów, to tylko opisy przyrody bądź czegoś tam, jeśli są nudne i jeśli akurat dzieje się jakiś ważny moment i chcę się szybko dowiedzieć, co dalej będzie, to jestem w stanie przegalopować przez stronę w 10 sekund.
    Gotowe :D Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Też pomijam fragmenty opisów - ale tylko nudnych, nic nieznaczących opisów. No cóż, nie będę odpowiadać, bo sama zrobię u siebie, skoro wszyscy mają się czuć nominowani ☻

    OdpowiedzUsuń