Stronq główna

piątek, 17 lipca 2015

"Chłopak Nikt 2: Jestem misją" Allen Zadoff: Tajemniczy program, obóz, misja i patriotyzm?

Cześć! 

 

Mam nadzieję, że pamiętacie serię Chłopak Nikt. (recenzja pierwszej części) 

Są to książki opowiadające historię chłopaka, Zacha (na każdą misję ma jednak zupełnie inną tożsamość), który od 12 roku życia był trenowany i szkolony na maszynę do zabijania, czy jak ludzie z Programu lubią to określać: na żołnierza. 

W drugiej części książki, Daniel Martin dostaję misję: zabić człowieka, który założył podejrzany obóz dla dzieciaków, gdzie szkoli ich na prawdziwych patriotów, chcąc zmienić system i rząd w Stanach Zjednoczonych. Daniel podczas swojej misji dowiaduję się wiele ciekawych lecz równocześnie bardzo przerażajacych rzeczy: chłopak oczywiście wykonuje swoją misję: zabija kogo musi, ale przy okazji staję się coś, czego nie daruję ludziom z Programu, czy komukolwiek, kto skrzywdzi jego przyjaciela, Howarda. Czy uda mu się dowiedzieć prawdy i ocalić przyjaciela? Tego niestety dowiemy się w następnej części, która jeszcze nie jest dostępna.. 

Muszę przyznać, że książka jest bardzo lekka ale nadzwyczajnie przyjemna. Każda następna strona przepełniona jest akcją i zagadką: bowiem nasz główny bohater coraz bardziej zakopuję się w swojej przeszłości dociekając prawdy. Oczywiście, autor serwuję nad typowe zagranie: gdy jest już na wyciągnięcie ręki po najważniejsze informację, książka się kończy. 
Nie ukrywam, jest to lektura na dzień może dwa i nie zostanie z wami długo. Wydaję mi się, że to ze względu na styl autora: wydarzenia nie zapadają w pamieci na długo, powiedziałabym że są dość ulotne, ale absolutnie nie jest to minusem.

Polecam ją wszystkim, którzy szukają książki sensacyjnej, tajemnicznej i dynamicznej. Tutaj znajdziecie coś dla siebie i spędzicie dobrze czas. Ręczę za to. 
Osobiście nie żałuję spędzenia nad nią czasu, ale nie porwała mojego serca w 100%, mimo iż bardzo polubiłam Zacha i jestem ciekawa jak dalej potoczy się jego opowieść. Na pewno sięgnę po następną cześć :) 

"Chłopak Nikt 2: Jestem misją" 8/10
-M

 
 

 

3 komentarze:

  1. Pamiętam, że czytając opis pierwszej części stwierdziłem, że książka nie w moim typie. Teraz w sumie to wydaje mi się już ciekawsza :P Czyli jest progres. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się wydaję, że spodobałaby ci się :P Polecam sprawdzić. Wciąga :D

      Usuń
  2. Przyznam, że książka ciekawa i nieco inna od spotykanej zazwyczaj "literatury młodzieżowej", ale to działa tylko na jej plus :)

    OdpowiedzUsuń