Stronq główna

piątek, 10 lipca 2015

LIEBSTER BLOG AWARD #3

  Witajcie! 


Dziękuje Gabrysi za nominację (już 3! ) do Liebster Blog Award. Na wszystkie pytania oczywiście odpowiem szczerze i z wielką przyjemnością. Na końcu, standardowo, nominuję 11 osób, które będą musiały odpowiedzieć na pytania, które również tam umieszczę. Miłego czytania :)

 

1. Czytasz tylko blogi książkowe?


Nie, nie tylko. Zdarza mi się czytać blogi o podróżowaniu, gotowaniu oraz makijażu. Nie interesuję mnie za bardzo moda. Preferuję ciuchy w których jest mi po prostu wygodnie i w których dobrze się czuję. Jednak jak przystało na kobietę, uwielbiam się malować i raczej ku temu się skłaniam często :) 
 

2. Wolisz czytać powieści jednotomowe czy trylogie? Dlaczego?


Kiedyś powiedziałabym trylogie i serię. Dziś jednak zdecydowanie odpowiedź brzmi: jednotomowe książki. 
Dlaczego? Wydaje mi się to po prostu łatwiejsze i mądrzejsze. Czasami wiele serii książkowych jest ciągniętych "na siłę". Nie wiem czy dla pieniedzy czy może z chęci autorka, ale uważam, że mniej znaczy więcej i osobiście jakbym napisała książkę to byłaby to jedna, ale konkretna część. 
 

3. Wolałbyś/wolałabyś do końca życia słuchać jednej piosenki czy czytać jedną książkę?


A jest odpowiedź czytać jedną książkę jednocześnie słuchając jednej piosenki? 
Jeśli nie, wolałabym piosenkę. 

 

4. Ile najwięcej przeczytałeś/aś książek w ciągu tygodnia i w ciągu miesiąca?


Nie liczę za bardzo.. Myślę, że w ciągu tygodnia raczej maksymalnie 2-3 a w ciącu miesiąca (zalezy czy mam dużo wolnego czasu czy nie) koło 6-8. Nie czytam na ilość tylko na jakość. 
 

5. Miałeś/aś kiedyś kaca książkowego? Jeśli tak to po jakiej książce i ile trwał?


Bardzo ubolewałam, że skończyłam "Przebudzenie" i "Cmętarz Zwieżąt" Stephena Kinga. Ostatnio także niesamowicie podobała mi się "Kasacja" Remigiusza Mroza i definitywnie czekam na kolejną książkę Mroza.. Są cudowne. 
 

6. Masz tak, że bardzo chcesz przeczytać jakąś pozycję, ale później o niej zapominasz?


Jasne, że tak! Zapominam o wielu rzeczach, dlatego teraz ustawiam sobie przypomnienia na telefonie typu: "podlać kwiaty bo uschną!!". Jeśli chodzi o książki (lub filmy) od razu zapisuje je na lubimyczytać.pl do pozycji "chcę przeczytać". W ten sposób przypomnę sobie o nich jak zobacze znajomy tytuł :) 

 

  7. Wypożyczasz czasami książki z biblioteki?



Wypożyczałam. Teraz, kiedy mam dość dużo własnych książek, które zalegają mi na półkach i czekają na swoją kolej, jakoś przestałam chodzić do biblioteki. 

 

8. Czytałeś/aś kiedyś dzieło jakiegoś rosyjskiego pisarza?


Nie przypominam sobię, chyba, że jakiś wiersz na lekcji polskiego. Jednakże bardzo chciałabym przeczytać "Mistrza i Małgorzatę" Michaiła Bułhakowa. Słyszałam wiele dobre o tej książce. Niby klasyka a ponoć ponadczasowa.. 

9. Co znajdujesz w książkach?


Ukojenie. Spokój. Drzwi do innego świata, gdzie przez chwilę mogę poczuć się kimś innym, robić cokolwiek nie martwiąc się o teraźniejszość. 
 

10. Masz inne zainteresowania poza czytaniem?


Oczywiście :) Kocham muzykę, filmy i podróżowanie. U mnie w pokoju zawsze gra muzyka.. nie ma opcji żeby było cicho. No i oczywiście podróże, poznawanie nowych ludzi, kultur. Bardzo tez interesuje mnie kontakt z drugim człowiekiem: jestem osobą dość towarzyska i rozgadaną, także lubię spędzać czas z ludźmi, po prostu rozmawiając.

11. Jaką powieść przeczytałeś/aś w najkrótszym czasie?


"Kasację" Remigiusza Mroza przeczytałam w 2 dni a ma coś koło 500 stron. Jak na dość napięty grafik, myślę, że to naprawdę szybko. 



 NOMINUJĘ: 

  1. Zjadam Skarpety 
  2. Ruda Recenzuje 
  3. KittyAilla 
  4. Niekończące się marzenia  
  5. Julia Armanowska  
  6. Zakurzone stronice  
  7.  Lustro Rzeczywistości 
  8.  Pani PoCZYTAlna
  9.  Moje książki: Ola 
  10.  Indywidualny obserwator
  11.  Czytanie moja miłość 

 Pytania do Was: 

  1. Jakbyś miał/a opisać się 3 słowami, jakie by to były? 
  2. Wyobraź sobie, że umierasz, co i komu byś powiedział/a ? 
  3. Co sądzisz o ludziach, którzy nie czytają? 
  4. Po jakie książki sięgasz najczęściej i dlaczego? 
  5. Czy spotkało cię kiedyś coś nieprzyjemnego ze strony innych osób przez to, że czytasz? 
  6. Gdybyś mógł/a wybrać kraj/wiek/płeć w jakim miejscu byś się urodził/a i kim bys był/a? 
  7. Czego nienawidzisz w książkach? 
  8. Wiążesz przyszłość z literaturą lub sztuką? 
  9. 3 rzeczy, których nigdy byś nie zrobił/a. 
  10. Co sądzisz o audiobookach? 
  11. Jakimi słowami zachęcił/a byś ludzi do czytania? 

Dziękuję za pytania i zapraszam nominowanych do zabawy! Pozdrawiam!

 


13 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Ja jeszcze nie czytałam książki polskiego autora, tak więc mam nadzieję, że w najbliższym czasie zabiorę się za "Kasacje" Mroza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo :) Są jeszcze gdzieś tam dobrzy, polscy autorzy. Trzeba tylko ich odnaleźć i promować :D

      Usuń
  2. Bardzo dziękuję za nominację,ale pewnie nie prędko znajdę czas by odpowiedzieć na pytania.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się, rozumiem to xd Od poniedziałku zaczyną nową pracę, także też boję się, że mało czasu zostanie mi na czytania i odpoczywanie..

      Usuń
  3. Ja również czytuję blogi o gotowaniu i modzie. Nie tak często jak książkowe, ale jednak:) To byłoby straszne móc słuchać/czytać tylko jedną pozycję ;o

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm, ja tam nie miałam nigdy kaca książkowego :P
    Dzięki za nominację - kiedy ja na to wszystko odpowiem??? :D Ta nominacja to już ojoj, 10. LBA :P Ale jejuuu, te pytania.... Np. 1,2,11.... Ojej, każesz mi myśleć, litości są wakacje ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaaa kolejna nominacja :D dzięki :) wracam do zdrowia to jakoś niebawem ogarnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne, książkowe LBA. Czytając Twoje odpowiedzi zastanawiałem się, czy Twoje pytania też będą książkowe, ale nie, są takie bardziej życiowe, czyli fajnie. Oczywiście odpowiem na nominację, strasznie mnie nią ucieszyłaś, bo uwielbiam robić LBA. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki fetysz mój.. moje pytania nigdy nie są do końca książkowe.. :P Czekam aż odpowiesz :D

      Usuń
  7. Bardzo dziękuję za nominację, pozwolisz, że odpowiem w komentarzu? Lubię łamać zasady ;) Kiedyś opublikuję odpowiedzi w jednym zbiorczym poście ;)
    Jakbyś miał/a opisać się 3 słowami, jakie by to były?
    Oderwana od rzeczywistości ;)
    Wyobraź sobie, że umierasz, co i komu byś powiedział/a ?
    Nic, nikomu. Po co ich denerwować? Bliscy wiedzą, że ich kocham, więc nie musiałabym im o tym przypominać ;)
    Co sądzisz o ludziach, którzy nie czytają?
    To ich sprawa, ale wiele tracą.
    Po jakie książki sięgasz najczęściej i dlaczego?
    Romanse i New Adult. Lubię miłosne historie i szcześliwe zakończenia. Nie znoszę rozlewu krwi i nieuzasdnionej brutalności.
    Czy spotkało cię kiedyś coś nieprzyjemnego ze strony innych osób przez to, że czytasz?
    Nie, jeśli nie liczyć pełnych politowania spojrzeń ;)
    Gdybyś mógł/a wybrać kraj/wiek/płeć w jakim miejscu byś się urodził/a i kim bys był/a?
    Pozostałabym sobą, kocham swoje życie ;)
    Czego nienawidzisz w książkach?
    Naiwnego języka, jak wspomniałam wyżej, nieuzasadnionej brutalności i rozwlekłej akcji.
    Wiążesz przyszłość z literaturą lub sztuką?
    Hmm, moja przyszłośc już się dzieje, ponieważ etap planowania minał jakieś 10 lat temu ;) Mój zawód nie wiąże się z literaturą, ale pozwala na czytanie w przerwach ;)
    3 rzeczy, których nigdy byś nie zrobił/a.
    Nie skoczę ze spadochronem, nie narażę świadomie swojego życia, nie tknę narkotyków.
    Co sądzisz o audiobookach?
    Nie znoszę ich ;)
    Jakimi słowami zachęcił/a byś ludzi do czytania?
    Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka/Ona nie pójdzie z Tobą do łóżka/On nie pojdzie z Tobą do łóżka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za odpowiedź :P Zasady są po to, żeby je łamać :D + ostatnie bardzo adekwatne :P pozdrawiam!

      Usuń