Stronq główna

poniedziałek, 11 stycznia 2016

TOP 15 filmów, które musisz obejrzeć choć raz w życiu #5

Cześć, cześć! 


Ostatni post z TOP 15 był jakoś w wakacje, także uzbierałam naprawdę sporo świetnych filmów, które chciałabym Wam polecić. Na końcu postu dodam także linki do poprzednich TOP 15, dla zainteresowanych i spragnionych fajnego, filmowego wieczoru. Obiecuję, każdy znajdzie coś dla siebie :) 




1. Czekolada (2000)


"Matka i córka przyjeżdżają do małego miasteczka, gdzie otwierają sklep, w ofercie którego znaleźć można czekoladę pod każdą niemal postacią. Przedsięwzięcie spotyka się z dezaprobatą burmistrza."

Bardzo przyjemny, lekki choć długi film. Dużo słodkości i ciekawa historia opowiedziana w świetny sposób -> pełna recenzja









2. Zanim się rozstaniemy (2014)

"Okradziona kobieta, której uciekł pociąg do domu, błąka się nocą po Nowym Jorku. Pomoc oferuje jej uliczny muzyk. "

Zupełnie inne komedia romantyczna: bardzo smaczna, nieprzerysowana i przyjemna. Polecam się zapoznać, bo warto :) -> pełna recenzja









3. Pulp Fiction (1994)

"Przemoc i odkupienie w opowieści o dwóch płatnych mordercach pracujących na zlecenie mafii, żonie gangstera, bokserze i parze okradającej ludzi w restauracji."

Tutaj nie mam dużo do powiedzenia: po prostu klasyka kina, piękna, idealna i totalnie się zakochałam w tym filmie. -> pełna recenzja








4. Benny i Joon (1993)

"Benny jest opiekunem chorej umysłowo siostry, Joon. Kiedy mężczyzna przegrywa karcianą grę, musi zająć się też Samem, ekscentrycznym kuzynem swojego przyjaciela. "

Cudowny film, poruszający poważne tematy, inspirujący i przyjemny. I oczywiście Johnny Depp w całej swojej okazałości znów udowodnił, że urodził się by być aktorem! -> recenzja wkrótce.








5. Django (2012)

"Łowca nagród Schultz i czarnoskóry niewolnik Django wyruszają w podróż, aby odbić żonę tego drugiego z rąk bezlitosnego Calvina Candie'ego."

Jeśli szukacie kina akcji, dramatu, romansu i westernu jednocześnie, to jest idealne rozwiązanie: nic dodać nic ująć. Trzeba go zobaczyć -> recenzja wkrótce







6. Młodzi gniewni (1995)

"Była oficer marines zatrudnia się jako nauczycielka w jednej ze szkół Los Angeles. Jej niekonwencjonalne metody zmieniają życie wyjątkowo trudnych uczniów."

Bardzo pouczający film, głęboki i trudny. Pokazuję trudy życia, gdy urodziło się nie tam, gdzie wszyscy inni. Trudna młodzież to też młodzież. -> pełna recenzja







7. Jestem na tak (2008)

"Carl postanawia wziąć udział w programie samodoskonalenia się, który polega na mówieniu wszystkim i wszystkiemu „tak”."

Mega pozytywna, śmieszna komedia z Jimmem Carrey'em a przy okazji refleksyjna, pokazująca, że trzeba otworzyć się na życie i żyć jego pełnią! -> pełna recenzja








8. Bezwstydny Mortdecai (2015)

"Brytyjski arystokrata, będąc jednocześnie pracownikiem galerii sztuki oraz złodziejem, ma zamiar odnaleźć i zrabować obraz, który skrywa cenne informacje. "

Są różne opinie, jednym się podoba, innym nie. Mi jednak bardzo przypadła ta komedia i dlatego też polecam Wam się z nią zapoznać -> pełna recenzja







9. John Wick (2014)

"Były płatny morderca ściga gangsterów, którzy wtargnęli do jego domu, dokonując brutalnej napaści i kradzieży."

Mam sentyment do filmów o płatnych zabójcach po moim najnajnajbardziej ukochanym filmie "Leonie zawodowcu". Ten mu nie dorównuje, ale jest bardzo fajny i miło sie ogląda.. choć jest brutalny trochę.... -> pełna recenzja






10. Agentka (2015) 

"Analityczka CIA zgłasza się na tajną misję, która ma zapobiec globalnej katastrofie."

Śmieszna, pozytywna komedia sensacyjna ze świetną obsadą -> pełna recenzja










11. Dwóch gniewnych ludzi (2003)

"Młody pechowiec zostaje skierowany do ekscentrycznego doktora. Demoniczny terapeuta nie odstępuje go na krok i sprawia, że jego życie staje się piekłem."

Nicholson + Sandler = Must watch! -> pełna recenzja











12. Blow (2001) 

"Oparta na faktach historia George'a Junga, który w latach 80. dorobił się fortuny na handlu narkotykami."

Bardzo głęboki film, opowiadający o upadku człowieka i jego zatraceniu w narkotyki i pieniądze. Zdecydowanie wart poświęcenia na niego czasu -> pełna recenzja







13. Najdłuższa podróż (2015)

"Losy dwóch par, które dzielą lata doświadczeń. Ich historie zbiegają się w nieoczekiwanym momencie."

Ekranizację książek Sparksa są zazwyczaj świetne: tutaj także tak się stało. Bardzo realnie przedstawiona historia, która nie jedną kobietę wzruszy -> pełna recenzja








14. Donnie Darco (2001)

"Donnie Darko, uważany za nastolatka z zaburzeniami osobowości, spotyka Franka - tajemniczą postać w kostiumie królika, która zaczyna manipulować jego życiem. "

Bardzo dziwny film. Zupełnie inny niż wszystkie jakie ogladaliście do tej pory. I to jest w nim piękne. -> pełna recenzja








15. Mr. Nobody (2009) 

"Stoosiemnastoletni Nemo Nobody to ostatni śmiertelny człowiek w czasach, gdy ludzkość osiągnęła nieśmiertelność. Na łożu śmierci bohater rozważa, jak mogło potoczyć się jego życie."

Film przenosi nas w zupełnie inny świat: w przyszłość. Mr. Nobody to film nie dla każdego, ale zdecydowanie wart obejrzenia (oczywiście nie na siłę) -> pełna recenzja








Takie filmowe perełki polecam :) Oczywiście są to filmy jedne z najlepszych jakie oglądałam. Dużo z nich jest z lat 90 a także są klasyki kina, które każdy powinien obejrzeć. Dajcie mi znać, które z nich was zainteresowały a które ją oglądaliście! 

 Na moim blogu z zakładce "filmy" znajdziecie dużo innych propozycji :) 

15 komentarzy:

  1. Muszę, ale to koniecznie muszę obejrzeć Pulp Fiction! Nie wiem kiedy nie wiem jak, ale muszę!
    Django cudowny film! Lubię westernowe klimaty, więc ten element bardzo mi odpowiadał, poza tym świetna gra aktorska i zdjęcia:)
    Młodzi gniewni, film zdecydowanie zmusza do spojrzenia na trudną młodzież z drugiej strony. Oglądałam parokrotnie, ale to zapewne nie koniec:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się,musisz obejrzeć Pulp Fiction :D Sama strasznie długo zwlekałam i żałuję :D Bo film naprawdę mnie w sobie rozkochał xd

      Usuń
  2. Oglądałyśmy 5, 6, 7. Reszty niestety nie, ale narobimy :)

    Pozdrawiamy i zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nienawidzę Tarantino, dlatego od tych filmów na pewno będę się trzymała z daleka :) Wielkie wrażenie zrobił na mnie za to Mr Nobody i John Wick :) Za komedie romantyczne też raczej podziękuję, jedyny film tego typu, ku któremu się skłaniam, to "Słodki listopad" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam filmy Tarantino.. Kiedyś nie patrzyłam na to kto jest odpowiedzialny za dany film, ale jego filmy w szczególności przypadają mi do gustu. Zgadzam się, Mr. Nobody jest świetny. John Wick też, chociaż to nie Leon :P Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Nie widziałam z tego kompletnie nic i przy tym o niczym nie słyszałam. Ale nic dziwnego, mało filmów ogląda :) Ale myślę, że Mr. Nobody mógłby się u mnie "sprawdzić" gdy już będę miała z kim włączyć film (bo samej jakoś mi się nigdy nie chce).
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. "Najdłuższą podróż" oglądałam i bardzo mi się podobała :) Kusi mnie "Czekolada".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie obejrzyj :D Bardzo przyjemny film i nie odczuwa się że tak naprawdę trwa długo :D

      Usuń
  6. O rany, oglądałam tylko "Młodych gniewnych". ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, że nadrobisz te filmy, które cię interesują :D

      Usuń
  7. Muszę obejrzeć "Zanim się rozstaniemy". :D Dzięki Tobie o tym filmie usłyszałam i nie odpuszczę. <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wszystkie widziałam więc mam co nadrabiać :) Przyznam jednak, że "Django" przerwałam w środku i mimo powszechnych zachwytów, nie byłam nim zachwycona. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam aż dwa, oczywiście komedie - i obydwie były fajne, ale bardziej lubię "Dwóch gniewnych ludzi" niż "Jestem na tak" :D

    OdpowiedzUsuń