Stronq główna

środa, 10 lutego 2016

Polecane seriale #5 "Detektyw" sezon 1

HBO w ostatnim czasie emituje naprawdę świetne, klimatyczne i wyjątkowo dobre seriale. Do tego zalicza się również "Detektyw" (sezon 1)

Fabuła opowiada od dwóch policjantach, partnerach, którzy w latach 90 prowadzili bardzo nietypową sprawę morderstw rytualnych, biblijnych, ocierających się niemalże o voodoo czy inne obrzędy popularne w przeszłości na terenach Luizjany. Każdy z nich zmaga się również z własnymi demonami: Rust (Matthew McConaughey) jest bardzo pesymistyczny: wydarzenia z przeszłości utwierdziły go w tym, że życie nie ma sensu. Jednakże jest bardzo dobrym policjantem, co zauważa Martin Woody Harrelson) Mężczyźni rozwiązują sprawę i ich drogi się rozchodzą. Jednak 17 lat później, okazuję się, że to jednak nie koniec.


Wielkim plusem serialu jest nietuzinkowe prowadzenie narracji i przedstawianie wydarzeń: przez większość czasu wszystkiego dowiadujemy się z opowieści. zeznań od każdego z bohaterów. Jestem mega zadowolona, że zostało to w ten sposób zrobione, bo koniec końców odniosło sukces i trzymało w napięciu, powoli ujawniając kolejne szczegóły! 

Po drugie, czy jest jakieś straszniejsze miejsce niż rozległe bagna Luizjany z ciekawą przeszłością dotyczącą voodoo, rytuałów i bogatą kulturą w ogólnym tego słowa znaczeniu? "Detektyw" udowadnia, że nie. Cały czas klimat nie opuszcza widza: przeraża, trzyma w napięciu, intryguje, smuci, bawi.. Całe spektrum emocji. 

Reasumując: "Detektyw" jest świetnym, klimatycznym serialem pokazującym losy dwóch zupełnie różnych policjantów i ich metod pracy. Rust, nieco dziwny i pesymistyczny mimo wszystko jest postacią, która skradła moje serce. Jego przemyślenia są naprawdę.. wow. Nie ukrywam, nie jest to serial dla ludzi o słabych nerwach: spotkamy tam krew, zwłoki.. Mimo wszystko ja ogromnie polecam zapoznać się z nim! Fabuła wciąga, a godzinne odcinki i tak wydają się za krótkie.

Przede wszystkim jeśli jesteście fanami seriali kryminalnych/detektywistycznych, tutaj odnajdziecie coś dla siebie! 



"Detektyw" (sezon 1) 9/10
-M

14 komentarzy:

  1. Ah, uwielbiam Rusta ;) True Detective to zdecydowanie jeden z lepszych seriali ostatnich lat, szkoda tylko, że drugi sezon to już nie to samo.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba się nie złapie na serial :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam zdolności do oglądania seriali :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tym serialu, ale jakoś nie miała okazji go obejrzeć :) / C.

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba nie dla mnie, przede wszystkim odstraszają mnie te lata 90 :D
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  6. Już od dawna mam na niego chrapkę, słyszałam, że pierwsze dwa sezony są właśnie najlepsze ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie drugi sezon nie bardzo mnie przekonuje.. Chyba go sobie daruję :)

      Usuń
  7. Ja najbardziej uwielbiam serial z dzieciństwa : Kryminalni. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tym serialu, ale może po niego sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o tym serialu, ale zapowiada się ciekawie! *-*
    Buziaki :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam pierwszy sezon i do drugiego się przymierzam. Serial jest rzeczywiście klimatyczny i inny od dotychczas oglądany. Główny bohater dużo filozofuje i nie można go wprost zrozumieć, ale obejrzeć zdecydowanie warto. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie drugi na razie nie wciągnął.. muszę chyba przeczekać i potem znów zacząć go oglądać ! Prawda, Rust mega filozofuje, ale ma to swój urok :D

      Usuń
  11. Sezon pierwszy jest genialny. Uwielbiam w nim Matthew McConaughey'a - gra po postu nieziemsko. Jednak drugi sezon mnie rozczarował :/
    Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń