Stronq główna

poniedziałek, 29 czerwca 2015

#7DeadlySinsBookTAG

 Witajcie grzesznicy! 
 
Dzięki uprzejmości i nominacji Mishy z bloga Subiektywnie o kulturze  (jej odpowiedzi możecie zobaczyc tuta) mam zaszczyt przedstawić wam piekielny TAG :P Zapraszam do czytania :) 









 1. Greed czyli chciwość - Najdroższa i najtańsza książka w twojej biblioteczce. 

Najdroższą książką jaka w życiu kupiłam było "Pod Kopułą" Stephena Kinga. Pamiętam, że bez promocji kosztowała wtedy koło 50 zł. Podobnie tez kosztował Bastion, (cena okładkowa 50,40zł) ale wtedy udało mi się go dostać w promocyjnej cenie za ok. 30 zł. 

Najtańszą z moich książek prawdopodobnie jest "Wieża Milczenia" Remigiusza Mroza, którą kupiłam we Wrocławiu tuż przed wyjazdem za ok. 10-15 zł. 
(jeśli chodzi o pełnowymiarową ksiażkę) 

Mam też wersję kieszonkową "Cmętarza Zwieżąt" za którą zapłaciłam niecałe 11 zł!! Najlepiej zainwestowane 11 zł w życiu :) 

2. Wrath czyli gniew - Z którym autorem/ autorką łączy cię skomplikowana relacja czyli książka, którą kochasz i nienawidzisz jednocześnie.

Myślę, że nie mam takiego autora, chociaż jeśli już, najbliżej do tego Kingowi. Momentami nienawidzę, że potrafi stworzyć tak niesamowity klimat i wciągnąć mnie w swój świat na parę godzin (dni). 

3. Gluttony czyli obżarstwo - Jaką książkę możesz czytać w kółko i w kółko , nie wstydząc się tego?


Nie mam jednej książki, takiej ulubionej ulubionej (kiedyś to był zmierzch... ale byłam młoda! Dopiero odkrywałam ten świat!) Teraz myślę, że odpowiem na to pytania bardziej gatunkiem: nie wstydzę się tego, że lubię rzeczy brutalne: morderstwa, horrory, sensacje ale także psychologiczne, ostro poryte rzeczy (jeśli chodzi np o filmy, ostatnio to moje ulubione tematy) Z resztą, nie wstydzę się tego, że czytam.. Cokolwiek by to nie było, to nie jest sprawa innych ludzi. Nikt z nas nie powinien się wstydzić swojego bycia czy swoich wyborów. 


4. Sloth czyli lenistwo - Której książki ze swojej biblioteczki nie przeczytałeś/łaś z lenistwa?

"Bastion" Stephen King oraz "To" także Kinga. Dwie książki,  CEGŁY (każda ponad 1000 stron) Oczywiście, że je przeczytam, w wolnym czasie, mam nadzieję, że koło połowy lipca. Teraz jednak, nie chce ich zaczynać. Nie jestem na to jeszcze gotowa. 


5. Pride czyli pycha - Jaką książkę jesteś w stanie omówić najdokładniej w możliwie „najmądrzejszy” sposób lub tak dokładnie jak lekturę szkolną?


 "Małego Księcia" (choć jest lekturą szkolną) uwielbiam tą książkę i myślę, że muszę sobie sprawić egzemplarz. Oprócz tego też "Ukąszenie Pająka" J. Astep


6. Lust czyli lubieżność - Jakie cechy uznajesz za najbardziej atrakcyjne u żeńskich/męskich bohaterów literackich – podaj przykład.

 Mogę się założyć, że większość kobiet podałoby przykład Christiana Greya. Osobiście uważam, że facet był zdrowo pie... chory.  Bohaterzy, których lubię, bez względu na płeć, chociaż nie powiem, jak jest przystojny to od razu książka ma plus, są przede wszystkim głębocy. Co to znaczy? Znaczy to tyle, że lubię gdy są czymś więcej niz tylko imieniem i opisem zewnętrznym. Lubie wgłębiać się w historię bohatera/ki, poznawać ich poglądy i przeszłość. Oprócz tego cenię sobie niezależność i odwagę (nie koniecznie głupotę w tej odwadze) Dla mnie atrakcyjny bohater to mieszanka odwagi z niezależnością doprawiona odrobiną sarkastycznego poczucia humoru i kropelki pokory. 
 Np: Jace  "Dary Anioła", Scott Winton "Wieża milczenia" lub Sarah Lund "Dochodzenie" 

7. Envy czyli zazdrość - Jaką książkę najbardziej chciałbyś/ chciałabyś dostać w prezencie?

Marzy mi się "American Psycho"



10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy Tag! Zgadzam się w kilku pytaniach.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie mogę omówić jak lekturę szkolną całą serię HP ^^
    Hm, robiłam już TAG 7 grzechów głównych, ale w innej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja aż taką fanką HP nie jestem.. Filmy spoko, ale książek nigdy nie czytałam. NIE BIJ!! :D

      Usuń
  3. Bardzo fajny tag! Zwykle kiedy czytam takie posty, zastanawiam się, jak ja odpowiedziałbym na przedstawione pytania i teraz będę miał szansę :D Dziękuję bardzo za nominację! Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy tag :D Z niektórymi pytaniami miałabym problem ito dość spory

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe odpowiedzi i równie ciekawy pomysł na tag :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe odpowiedzi :D Widzę, że w tematyce książek byśmy się chyba dogadały. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedziałam na nominację do TAGu :)

    http://pani-poczytalna.blogspot.com/2015/07/7deadlysinsbooktag.html

    OdpowiedzUsuń