Stronq główna

poniedziałek, 29 czerwca 2015

Emocje, emocje i jeszcze raz emocje!: "Cmętarz Zwieżąt" Stephen King

Cześć! 

Co jeśli wiedzielibyście o istnieniu tajemniczego cmentarza, na którym dzieją się rzeczy, nie do końca wytłumaczalne i zrozumiałe. Czy w przypływie emocji posunęlibyście się do tego, by z niego "skorzystać" tym samym narażając wszystkich na niebezpieczeństwo?  
Takimi pytaniami zadręczałam siebie po skończeniu "Cmętarza Zwieżąt" 

Historia wbrew pozorom nie skupia się na tytułowym cmentarzu: czytelnik wchodzi głębiej w historię i zaczyna poznawać tajemnice małego miasteczka. Lekarz, Louis Creed wraz z żoną i dwójką dzieci przeprowadzają się do urokliwego, prowincjonalnego miasteczka by zacząć zyć na nowo, tym razem być może spokojniej. Wszystko jednak zaczyna się komplikować gdy kot córki pana Creeda ginie, a sąsiad z naprzeciwka opowiada mu pewna historię i zaprowadza w miejsce, która będzie prześladować go z dnia na dzień coraz bardziej. Przyszłe wydarzenia na zawsze zmienią życie Państwa Creedów. 

Książka jest dla mnie fenomenalna! Inaczej nie mogę powiedzieć: niesamowity klimat sprawia, że czułam dreszcze, kiedy wchodziłam na stare cmentarzysko. Niemalże czułam ten wiatr i zapach mchu zmieszanego z błotem. Współczułam Louisowi i miałam nadzieję, że wykażę się odrobiną rozsądku i nie popełni tego samego, głupiego błędu po raz kolejny. King jest dla mnie mistrzem w kreowaniu postaci: każdy, nawet  drugoplanowy bohater ma w sobie głębię i historię do opowiedzenia.  

"Cmętarz Zwieżąt" jest tak naprawdę opowieścią o człowieku, który gubi się w swoim żalu i pragnąć zrobić coś dobrego, tak naprawdę wyrządza krzywdę innym. Oczywiście tylko dlatego, że nie potrafi sobie poradzić z pewnymi rzeczami. Zdecydowanie trzyma cały czas w napięciu a ostatnie strony wraz z niesamowitym zakończeniem wbijają czytelnika w fotel, pozostawiając go z otwartymi ustami i wyobraźnią rozbudzoną do granic możliwości. 
POLECAM!


"Cmętarz Zwieżąt" 10/10
-M

15 komentarzy:

  1. Czytałam tylko jedną książkę tego autora, ale była niesamowita, zresztą Kinga nie trzeba nawet nikomu polecać ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda. :) chociaż są książki słabsze i lepsze to jednak za.sam styl ja naprawdę chylę czola :)

      Ja juz mam parę jego książek za sobą, ale Cmetarz Zwiezat jest w pierwszych 3 ulubionych :3

      Usuń
  2. Muszę to w końcu przeczytać, bo każdy poleca, a teraz jeszcze i ty dałaś 10/10. Po prostu must have na wakacje :D

    Galeria Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie podobnie, już od dłuższego czasu poluję na tę książkę i jakoś mi nie wychodzi :D

      Usuń
    2. Polecam poszukam wydania kieszonkowego (ja kupiłam za 11 zł w matrasie)

      Usuń
  3. Ja mam straszny dylemat od której książki Kinga mam zacząć, bo jeszcze nie czytałam żadnej tego autora. Może polecić jakąś od której warto zacząć? Myślałam nad "Miasteczko Salem" albo właśnie "Cmętarz zwierząt".
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście zaczynalam od "Miasteczka Salem" które.jest zdecydowanie lżejsze niż "cmetarz zwieżąt". Ciężko powiedzieć.od czego zacząć.. Myślę ze fajnym pomysłem będzie jednak zacząć od "Cmetarza.." ale wybór należy do Ciebie.

      Usuń
  4. Jedno z najsłynniejszych dzieł Kinga (chociaż które nie jest sławne... :P) a niestety nie miałem jeszcze okazji się do niego dobrać... Zresztą tak jak do "Carry". :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Carrie" oczywiście, chyba jestem głodny. :C

      Usuń
    2. To musisz się dobrać :) Carrie nie jest moja.ulubiona.książka niestety.. Jest okej, po prostu ok. Dlatego jakoś.szczególnie jej nie polecam, przynajmniej na początek.

      Usuń
  5. Mnie zastanawia tylko tytuł. Dlaczego są te błędy? :P

    http://zksiazkanaty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedz jest bardzo prosta, na tym cmentarzu dzieci chowaly swoje zmarle zwierzątka. Zazwyczaj jednak wszystko było z błędami ortograficznymi bo dzieci nie do końca wiedzą, a przynajmniej te małe, jak napisać cmentarz czy zwierzęta.

      Usuń
  6. Z obfitej twórczości Kinga przeczytałem jedynie "Miasteczko Salem", lecz mimo to, bardzo autora lubię i myślę, że ta książka również mogłaby mi się spodobać. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak na razie czytam Misery Kinga i mam do tej książki mieszane uczucia i to tak że nie potrafię nawet tego ubrać w słowa. Cmętarz zwierząt kusił mnie od dawna, ale jak na razie to go sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń