Stronq główna

poniedziałek, 29 czerwca 2015

Gdybyś mógł zmienić bieg wydarzeń? Film: "Donnie Darko"

Cześć! 


Wyobraźcie sobie, że pewnego dnia przychodzi do Was królik Frank i mówi, że świat skończy się za 28 dni 6 godzin 42 minuty i 12 sekund. Co byście zrobili? 

Tajemnicą nie jest, że tytułowy Donnie jest chłopcem z zaburzeniami. Myślę, że cierpi na schizofrenię, ale nie jestem psychiatrą by stawiać diagnozę: faktem jest jednak, że z Donniem nie wszystko było okej. 

Historia opowiada o życiu chłopca wraz z jego rodziną: problemach wieku dojrzewania, kłótniach, terapii oraz astronomii/fizyce i czasie. Donnie w pewnym momencie zaczyna się zastanawiać nad pojęciem czasu i podróży w czasie. Wszystko zaczyna się układać, znajduję dziewczynę, lecz potem, jak to zazwyczaj bywa, sprawy komplikują się. Co zrobi Donnie? 

O filmie powiedziała mi siostra, która również, nie wiem który raz, obejrzała go ze mną. Moja pierwsza reakcja: WOW. Dawno już nie oglądałam tak dobrego filmu pod względem gry aktorskiej (chociaż Mr. Nobody również był świetny!) 
Jake Gyllenhaal zagrał to idealnie: mimika, gesty, wyraz twarzy, mowa ciała: prawdziwy talent. 
Akcja, nie za bardzo zrozumiała na samym początku, wraz z biegiem czasu robiła się jeszcze bardziej pogmatwana, aż na samym końcu widz nie wie co naprawdę się stało. Ja potrzebowałam chwili na zastanowienie się i zrozumienie o co właściwie chodzi. I dlatego też, tak bardzo podobał mi się ten film: psychodeliczny, tajemniczy i mroczny. 

"Donnie Darko" obecnie jest jednym z moich ulubionych filmów "do przemyślenia". Każdy może go obejrzeć, ale nie każdy go zrozumie tak samo. Spotkałam się z wieloma interpretacjami: ale pamiętajmy, ile ludzi tyle opinii. Niech zatem każdy z nas rozumie go po swojemu! 

 Pamiętajcie! Oglądajcie uważnie! 

Polecam! 

"Donnie Darko" 9/10
-M

12 komentarzy:

  1. Będę miała co oglądać z moim mężczyzną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego filmu, ale ja ogólnie rzadko oglądam filmy/seriale, zwłaszcza latem nie istnieje dla mnie telewizja. Mimo to ogromnie zaintrygowałaś mnie "Donnie Darko", gdyż lubię takie mroczne, psychodeliczne klimaty. Na dodatek gra tutaj Jake Gyllenhaal, a ja bardzo cenię sobie tego aktora. Potrafi świetnie wczuć się niemal w każdą rolę. Dlatego też, w wolnym czasie będę miała na uwadze powyższą produkcję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również gorąco ten film polecam, tylko nie jest to film "pod piwko" - naprawdę trzeba bardzo uważać. :P

      Usuń
    2. Zgadzam się z kolegą wyżej :) zdecydowanie film ciężki i trudny ale niezwykle dobry. Skoro jestś fanką Jake'a to Tym bardziej będzie ci się podobał :)

      Usuń
  3. Brzmi naprawdę intrygująco! Dawno nie oglądałam żadnego filmu.. zakopałam się w książkach i nie miałam ochoty wychodzić ^^ Ale czas to zmienić!

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No czasami trzeba wyjść i zrobić coś innego. Znam to :)

      Usuń
  4. Nie słyszałam o tym filmie, ale bardzo mnie zainteresował i na pewno na dniach go obejrzę. :)

    Pozdrawiam!
    zaczytanekoty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach już do dłużeszego czasu, ale w koncu się skuszę. Brakuje mi filmów z efektem WOW.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow gwarantowane w przypadku tego filmu. Nie wiem czy jest osoba, której się on nie podobał.. Być może tacy, którzy go pp prostu nie zrozumieli..

      Usuń
  6. Niestety nie oglądałam go, ale skoro polecasz, to na pewno warto nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O ja! Lubię takie filmy, co ryją trochę banię :D Na pewno obejrzę. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń