Stronq główna

poniedziałek, 14 września 2015

Film: "Szósty zmysł" czyli porozmawiajmy o duchach :)

Duchy i wszelkiego rodzaju stworzenia nadprzyrodzone zagościły w naszej kulturze chyba już na wieczność: mamy niezliczoną ilość filmów, seriali, książek, komiksów, obrazów, artykułów o paranormalnych zjawiskach tak często wykorzystywanych w dzisiejszym czasie jako machina przyciągająca ciekawych widzów czy publiczność. 

"Szósty zmysł" opowiada historia świetnego psychologa, pomagającego dzieciom z rozwiedzionych lub paralogicznych rodzin funkcjonować i zrozumieć, to, co się dzieje w ich życiu. Pewnego razu, jeden z jego pacjentów, dorosły już, wkrada się do jego domu i strzela do doktora, popełniając następnie samobójstwo.  Chłopak twierdził, że doktor pomylił się w diagnozie i już ma dość takiego życia. 

Następnie miejsce ma przeskok w czasie i widzimy następny rok. Doktor stara się pomóc małemu chłopcu z takimi samymi objawami jak ten, który odebrał sobie życie rok wcześniej w jego domu. Sprawa jest o tyle dziwna, że chłopiec twierdzi, że widzi i słyszy duchy. Czy doktor mu uwierzy? 


Film jest FENOMENALNY. Stopniowo budowane napięcie przekonuje widza, że coś jest na rzeczy i za chwilę się wydarzy, lecz nie jest to typowy straszak, gdy coś wyskakuje zza roku i na chwile powoduje, że twoje serce przestaje bić. Nie! Tutaj akcja, mimo, że powolna momentami, toczy się krok po kroku, przygotowując nas na moment kulminacyjny, gdy wszystko nabiera sensu i staje się jasne.
Jest ciekawie, intrygująco i klimatycznie. 

Zakończenie dosłownie wbija widza w fotel i sprawia, że chce się przewinąć film od początku i jeszcze raz go obejrzeć. 

Naprawdę, z całego serca polecam Wam ten film: nie jest on tylko o chłopcu z wyjątkowym darem: są w nim również poruszone inne kwestie takie jak przyjaźń, zaufanie czy miłość matczyna, do własnego dziecka. 

"Szósty zmysł" jest idealnym filmem dla miłośników odrobiny fantastyki w ich monotonnym życiu. Ogląda się go świetnie, nie nudzi a ścieżka dźwiękowa wraz z bardzo dobrą grą aktorską całość uzupełnia i dopina na ostatni guzik. 


"Szósty zmysł" 9/10 
-M


10 komentarzy:

  1. Powiem tak: obejrzę! I to pewnie jeszcze w tym tygodniu. Obejrzałbym dziś, ale wieczorek mam już zaplanowany, więc przekładam na najbliższy wolny termin! Koniecznie muszę to zobaczyć :D Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ten film! Zdecydowanie jeden z moich ulubionych. Świetna obsada, zwłaszcza Haley Joel Osment, jako tak młodziutki aktor, jest genialny w swojej roli :) Pierwszy raz obejrzałam "Szósty zmysł" dobrych kilka lat temu i do dzisiaj pamiętam silne emocje połączone z nutą adrenaliny podczas oglądania. Naprawdę świetna produkcja, chyba muszę ją sobie odświeżyć :D
    Pozdrawiam,
    rude-pioro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry film, tak jak mówisz trzyma napięcie i zaskakuje. Trzeba też pochwalić Osmenta, który udźwignął ciężar tej złożonej roli :) Aż mam ochotę do niego wrócić, bo wiele spraw już zatarło mi się w pamięci.
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakim cudem dotąd nie poznałam tego filmu? Zapowiada sie wspaniale. Bruce, psychologia, napięcie - czego chcieć więcej?
    Ps. Zapraszam na jesienny konkurs ☺

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam ten film. Jest świetny strasznie mi się podobał.
    Pozdrawiam ♥
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś mi gdzieś świta, jak patrzę na ten plakat. Ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć, czy go oglądałam. Jeżeli okaże się, że nie- chętnie sięgnę po niego w jeden z deszczowych wieczorów ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Klasyk, i tyle :) Ale bardzo dawno go nie widziałam, musiałabym sobie trochę odświeżyć pamięć. Jeśli podobał Ci się ten film to polecam Ci "Inni" z Nicole Kidman, równie świetny ;)

    Pozdrawiam! Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam, podobał mi się :) Chętnie znowu do niego wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aż mi wstyd, że nie widziałam tego filmu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wielokrotnie słyszałam już tytuł tego filmu i wiem, że to klasyka, ale jakoś niespecjalnie mnie do niego ciągnie. Ogólnie trzymam się z daleka od horrorów i thrillerów, bo wiem, że nie skończyłoby się to dla mnie zbyt dobrze ;)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń