Stronq główna

sobota, 6 lutego 2016

Film: "Austenland" czyli raj dla wielbicielek Pana Darciego!

"Duma i uprzedzenie" jest jedną z moich ulubionych powieści Jane Austen, mimo, że nie mam duszy romantyka i nigdy nie miałam. Zawsze lubiłam oglądać liczne ekranizację, dlatego film o twórczość Pani Austen z chęcią dorwałam i obejrzałam.. czy się rozczarowałam?

Film opowiada o Jane, dziewczynie, która szaleje za Panem Darcy: cały jej pokój jest wypełniony jego zdjęciami, imieniem i innymi przedmiotami rodem z XIX Anglii. Pewnego dnia postanawia jechać do Austenland: wydaję wszystkie swoje oszczędności by znaleźć się w wilii jak ze snu, otoczona aktorami, którzy udają, że zakochują się w kobietach, które przyjeżdżają do Austenland. Dziewczyna poszukując swojego Pana Darcy'iego znajduję aktorów i nie wie w co wierzyć. Jednak poznaje kogoś.. lecz nie wie czy jest to prawdziwe czy ze scenariusza. 

Z góry mogę powiedzieć, że mnie film ogromnie rozczarował. 

Na pewno drzemał w nim potencjał.. historia jednak była nudnawa.. gra aktorska też pozostawia wiele do życzenia.. Taki oklepany, nudnawy i przewidywalny do granic możliwości. 

Nie potrafię ocenić czy jest warto obejrzenia czy nie. Każdy z nas musi zrobić to wedle swojego gustu. Ja natomiast, nie polecam go. 

Reasumując: "Austenland" jest komedią romantyczną o fabule rodem z powieści Jane Austen. Jednakże mimo to, klimat jest bardzo sztuczny i nie ogląda się go przyjemnie. Wręcz przeciwnie: to wszystko przytłacza. Historia nie była zła: była poprawna. Ale to za mało, by uznać go za dobry :) 

"Austenland" 4/10
-M



10 komentarzy:

  1. Kurcze, wydawało mi się, że będzie to spoko film, jednak dobrze, ze ostrzegłaś, nawet nie zacznę go oglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście, mi się nie podobał. Możesz się przekonać sama jak Tobie się spodoba..

      Usuń
  2. A szkoda, bo faktycznie opis fabuły brzmi całkiem obiecująco i mogłaby z niej powstać zabawna komedia :c

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że film w życiu nie przypadnie mi do gustu, bo oglądając "Dumę i uprzedzenie" prawie umarłem z nudów xD A skoro fabuła tego filmu jest na "Dumie..." oparta, to z góry mam miałbym złe nastawienie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie tak.. mógłbyś tylko jeszcze bardziej się zanudzic. Więc nie polecam ci go xd chyba że do spania :) jeśli masz problemy ze snem :)

      Usuń
  4. Mi tam ten film bardzo się spodobał i zawsze, gdy mam doła lub nie mam humoru, to go sobie oglądam. Może to ma coś wspólnego z tym, że nie czytałam jeszcze ''Dumy i uprzedzenia''? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byc może .. ile ludzi tyle opinii. Ja tam go nie skreslam, to tylko moje osobiste odczucie. Grunt ze Tobie pomaga gdy tego potrzebujesz :)

      Usuń
  5. Jeszcze tego filmu nie oglądałam, ale muszę to nadrobić!
    Fajny blog! :D
    Buziaki, obserwuję
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń