Stronq główna

sobota, 6 lutego 2016

Film: "Zjawa": Czy tym razem Leonardo DiCaprio dostanie Oskara?

Oskary coraz bliżej. Jak zawsze staram się obejrzeć każdy film nominowany do tej prestiżowej nagrody i subiektywnie ocenić, czy rzeczywiście mi się podoba i czy odnajduję w nim coś więcej niż dobrą reżyserię lub muzykę. Ostatnio wybrałam się do kina na najnowszy film z DiCaprio, "Zjawa". 

Zapraszam dalej, powiem dużo ciekawych rzeczy :) 


Film opowiada historię podróżnika (Hugh Glass), który po ataku niedźwiedzia (przez własną głupotę, muszę dodać) zostaję porzucony przez swoich ludzi. W dodatku jeden z nich, Fiztgerald, próbuje go zabić, lecz syn Glassa powstrzymuję go, przez co sam ponosi śmierć. Mężczyzna poprzysięga zemstę na Fiztgeraladzie lecz najpierw musi wyzdrowieć: atak niedźwiedzia uszkodził bardzo jego ciało, przez co nie był w stanie chodzić i mówić. Siła woli i chęć zemsty jednak pozwoliła mu przetrwać i dopiąć swego. 


Od razy zaznaczam, że jest to tylko i wyłącznie moja opinia. Każdy może się nie zgodzić :) 




Film mi się nie podobał. 

Duży plus za ukazanie interesującej historii z małą ilością dialogów: przez większą część filmów obserwujemy jak Hugh Glass walczy z bólem i samym sobą by przetrwać. Widzimy dużo brutalnych niemalże okrutnych scen, ale to akurat normalne w tamtych czasach. 

Relacje z bohaterami, sam  punkt kulminacyjny wydał się tak banalny, że aż śmieszny. Jednakże, niczego innego sie nie spodziewałam. Może zakończenie powinni zmienić, na dużo bardziej hm. tragiczne? Wtedy wydaję mi się, że "Zjawa" nabrałaby większego sensu. 

Dlaczego więc film mi się nie podobał? Zabrakło mi w nim tego efektu: "wow". Nie było tam nic, co by mnie zaskoczyła, zainteresowało na tyle, że z wywieszonym językiem śledziłabym akcje, która swoją drogą z minuty na minutę stawała się coraz bardziej nudna i nużąca (bo ile można oglądać jęki i krzyki głównego bohatera?) 

Rozumiem przesłanie filmu: wiem co chciał nam ukazać reżyser i aktorzy. Mimo to jednak, film nie jest nawet w połowie tak dobry, jak niektóre filmy, które były nominowane do Oskarów w zeszłym roku. 

Reasumując: "Zjawa" jest filmem o przetrwaniu i zemście. Główny bohater, Hugh Glass (DiCaprio) musi przetrwać by ukarać mężczyznę, który pozbawił życia jego ukochanego syna. Historia ciekawa, jednak momentami wieje nudą. Osobiście, miałam dość jego męki, krzyków, jęków, śliny spływającej po jego ustach gdy się denerwował. Gra aktorska, jak najbardziej na bardzo wysokim poziomie i tego nie zaprzeczam: Leonardo poradził sobie świetnie z powierzoną rolą. Jednakże nie tylko to zalicza się do oceny filmu: w moim odczuciu jest to film średni: można go obejrzeć, ale bez żadnej rewelacji. 

Nie wiem czy film dostanie Oskara czy nie. Wiem jednak, że DiCaprio na niego zasłużył! 

Dajcie znać czy Wam się podobał czy nie. Widziałam, że ma bardzo wysokie noty na FilmWebie, a mimo to, no takie jest moja zdanie :) 

"Zjawa" 5/10
-M


8 komentarzy:

  1. Mamy zamiar obejrzeć film "Zjawa", ale po zwiastunach wiemy, że będziemy zachwyceni! :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ufam już zwiastunom. Ale oby wam się podobał. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. DiCaprio powinien mieć Oscara za to, że po prostu jest :)
    Nie oglądałam jeszcze "Zjawy", ale planuję. Wiem, że ten film zbiera różne noty i nie wszystkim przypada do gustu, jest przede wszystkim specyficzny. Jestem ciekawa własnego zdania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też jestem ciekawa czy Ci się spodoba czy nie :) daj znać

      Usuń
  3. Dużo słyszałem o tym filmie, gównie za sprawą tego, że DiCaprio znów ma szansę na Oskara. Osobiście chyba go nie obejrzę, bo wydaje mi się po prostu nieatrakcyjny, chyba, że Leonardo jednak tę wymarzoną nagrodę dostanie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zagrał świetnie, jednak film jako taki jest na pewno nieatrakcyjny xd

      Usuń
  4. Ja mam w planie obejrzeć, ale słyszałam własnie wiele negatywnych opiń. Zobaczymy, jakie będzie moje zdanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, najlepiej samemu ocenić. I porównać :) daj znać jak Ci się podobał jak już obejrzysz)

      Usuń